کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

 

پژوهشگران از بروز نسل جدیدی از بیماری‌های غیر واگیر به خاطر اثرات جانبی آلودگی هوا خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، کارشناسان در بنیاد قلب بریتانیا به تازگی دریافته‌اند آلودگی هوا می‌تواند سبب نامنظم شدن ضربان قلب و همینطور بروز لخته خونی در افراد گردد.

گفتنی است، تحقیقات جدید نشان داده آلودگی هوا علاوه بر بروز حمله قلبی و سکته‌ مغزی در افراد می‌تواند سبب بروز لخته‌ خونی و آریتمی قلبی نیز گردد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، دانشمندان این نتایج را در بازه‌ زمانی سال‌های 2003 تا 2007 با بررسی بر روی بیش از 3 میلیون فرد سالمند به دست آورده‌اند.

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام نموده اند که تنها در سال 2012 حدود 7 میلیون فرد در جهان در اثر اثرات ناشی از آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.

کارشناسان هشدار می‌دهند، آلودگی هوا می‌تواند روند گردش خون طبیعی را دچار اختلال نماید و در نتیجه به دلیل بروز لخته در مسیر خون سبب حمله قلبی و حتی سکته‌ مغزی شود.

کارشناسان توصیه می‌‌کنند، گروه‌های در معرض خطر مانند نوزادان، زنان باردار و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف بدن در روز‌های آلوده از تردد در اماکن شلوغ اجتناب نمایند.

منبع:اکسیژن




تاریخ: دو شنبه 23 تير 1393برچسب:آلودگی,شوشتر,بیماری,کشتی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی
رابطه گرد و غبار و سرطان ریه
 
Brian Bienkowskبر اساس تحقیقات جدید، زنانی که سیگاری نیستند ولی سال های زیادی در جوامع آلوده به ذرات ریز زندگی می کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه را دارند.
 
زیست بوم - نفیسه پناهی/ Brian Bienkowski : بر اساس تحقیقات جدید، زنانی که سیگاری نیستند ولی سال های زیادی در جوامع آلوده به ذرات ریز زندگی می کنند، احتمال بیشتری برای ابتلا به سرطان ریه را دارند.

در این مطالعه که تا به امروز جزء یکی از بزرگترین تحقیقات به شمار می رود، تلاش شده تا این حقیقت را به اثبات برساند که در معرض دوده قرار گرفتن به صورت مزمن، ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه مخصوصا در میان افراد غیرسیگاری را افزایش دهد.

دکتر نورمن ادلمن مشاور ارشد پزشکی در انجمن ریه آمریکا گفت: با توجه به نتایج مطالعه به نظر می رسد که نزدیکی به آلودگی هوا در ابتلا به سرطان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

با هدایت و رهبری محققان دانشگاه هاروارد، این مطالعه بر روی 103 تا 650 زن در ایالات متحده که در معرض 3 اندازه از ذرات موجود در هوا قرار گرفته اند، مورد ارزیابی قرار گرفته است. آنها تعداد زنانی که بین سال های 1994 و 2010 به سرطان مبتلا شدند (2155نفر) و میزان آلودگی که در 6 سال گذشته در نزدیکی منازل آنها بوده است را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند.

تمامی سایزهای ذرات آلاینده مخصوصا کوچکترین آنها (PM2.5 )، با افزایش احتمال ابتلا به سرطان ریه ارتباط داشت. بر طبق این مطالعه که در مجله سلامت محیط زیست منتشر شد، به ازای هر افزایشی در میزان PM2.5حتی به مقدار ناچیز، خطر ابتلا به سرطان ریه در بین زنان غیرسیگاری و یا زنانی که حداقل در 10 سال گذشته سیگار را ترک کرده اند، تا 37 درصد افزایش داشته است.

منابع آلاینده هوا متفاوت می باشد. اگرچه این تحقیق نشان می دهد که ترافیک در افزایش خطر ابتلا به سرطان نقش دارد، اما این نتیجه از نظر علمی خیلی قابل توجه نیست زیرا تعداد کمی از زنان در این مطالعه در مجاورت جاده های اصلی زندگی می کردند.

 ذرات ریز خروجی از کامیون ها، اتوبوس ها، اتومبیل ها، کارخانه ها و آتش سوزی، می تواند به اعماق ریه نفوذ کرده و خطر ابتلا به مشکلات ریوی و حملات قلبی در مردم را بالا ببرد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی/

شرایط و برنامه مسابقات اعلام شد

شرایط و برنامه رقابت های انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی ساحلی برای حضور در بازی های آسیایی تایلند روزهای 2 تا 3 مرداد ماه دراستان گیلان شهر چمخاله با شرایط ومقررات زیر برگزار خواهد شد.

الف – اوزان و شرایط مسابقات :
مسابقات برابر مقررات اعلام شده طی نامه شماره 1990/264 مورخ 21/3/93 در اوزان 70 -کیلوگرم ، 70 تا 80 کیلوگرم ، 80 تا 90 کیلوگرم و 90+ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

ب : برنامه مسابقات :

شـرح

ساعت

تاریخ

پذیرش شرکت کنندگان

15:00 تا 17:00

1393/5/2

کلینیک داوری

15:00 تا 16:00

1393/5/2

وزن کشی کلیه اوزان مسابقات

18:00 تا 18:30

1393/5/2

کلینیک مربیگری(حضور کلیه مربیان تیم ها الزامی است)

19:00 تا 20:00

1393/5/2

مسابقات

از ساعت 22:00

1393/5/3



ج : مدارک لازم جهت شرکت در این مسابقات :
1.شناسنامه و یا کارت ملی
2.بیمه ورزشی سال 1393
3.معرفی نامه هیات کشتی استان مربوطه

د : نفرات شرکت کننده در این مسابقات :
1.استانهای مازندران- تهران- خوزستان- کرمانشاه- خراسان رضوی- لرستان- البرز- فارس- آ.شرقی- اردبیل هرکدام در هر وزن 3 نفر
2.استانهای گیلان- همدان- قم- کردستان- گلستان- اصفهان- قزوین- مرکزی- ایلام- زنجان هرکدام در هر وزن 2 نفر
3.استانهای بوشهر- خراسان شمالی- هرمزگان- کرمان- آ.غربی- چهارمحال وب- سیستان وب- سمنان- کهکیلویه وب- یزد و خراسان.ج هرکدام در هر وزن 1 نفر
4.استان میزبان می تواند با یک تیم مضاعف (در هر وزن یک نفر ) علاوه بر سهمیه فوق الذکر در رقابتها شرکت نمایند.
5.کلیه هیأت های ورزش روستایی و بازی های بومی، محلی استان ها هر کدام در هر وزن یک کشتی گیر

هـ : سایر موارد :
1.کلیه هزینه های اسکان و تغذیه نفرات شرکت کننده از شام مورخه 2/5/93 لغایت شام 3/5/93 بعهده میزبان و فدراسیون کشتی خواهد بود (سایر موارد مطابق مصوبه ششمین سمینار هیأت های کشتی استان ها خواهد بود)
2.حضور کلیه مربیان در کلینیک مربیگری الزامی است و از فعالیت مربیانی که در این جلسه حضور نداشته باشند در کنار تشک به عنوان کوچینک جلوگیری بعمل خواهد آمد.
3.کلیه استانها موظفند نسبت به اعلام اسامی نفرات شرکت کننده حداکثر تا تاریخ 25/4/93 به فدراسیون کشتی و هیات کشتی استان گیلان اقدام نمایند.
4.کلیه سرپرستان تیمها موظفند مدارک کشتی گیران شرکت کننده را از ساعت 15:00 لغایت 17:00 روز 2/5/93 جهت کنترل و ثبت نامه به دبیرخانه مسابقات تحویل نمایند.
5.کلیه کشتی گیران بایستی از شورت ورزشی بلند مشکی بالای زانو و تی شرت استرچ بدون آستین مشکی جهت شرکت در مسابقات استفاده نمایند.
 
 
باتوجه به اعلام سهمیه خوزستان توسط فدراسیون کشتی که سهمیه خوزستان 4 تیم کامل می باشد و همچنین مسابقات انتخابی کشتی ساحلی استان خوزستان که هر شهرستان می تواند با دو تیم کامل در مسابقات شرکت نماید هییت کشتی شوشتر تنها هر وزن یک نفر شرکت کننده در مسابقات انتخابی استان خوزستان داشته است !!!



ارسال توسط کورش شیرازی

راز موفقیت

 

مرد جوانی از سقراط پرسیدراز موفقیت چیست؟ سقراط به او گفت: "فردا

به كنار نهر آب بیا تا ‌راز موفقیت را به تو بگویم. صبح فردا  مرد جوان

مشتاقانه به كنار رود رفت. سقراط از او خواست كه به  دنبالش راه بیفتد.

جوان با او به راه افتاد ، به لبه رود  رسیدند و ‌به آب زدند . آنقدر پیش رفتند

تا آب به زیر چانه آنها رسید. ‌ناگهان سقراط مرد جوان را گرفت و زیر آب

فرو برد؛ جوان نومیدانه تلاش كرد خود را رها كند؛ امّا سقراط آنقدر ‌قوی بود

كه او را نگه دارد.

مرد جوان آنقدر زیر آب ماند كه رنگش به كبودی گرایید و بالاخره توانست خود

را ‌خلاصی بخشد  ‌. همین كه به روی آب آمد، اولین كاری كه كرد آن بود كه نفسی

بس عمیق كشید و هوا را به اعماق ریه‌اش  فرو فرستاد.

سقراط از او پرسید "زیر آب چه چیز را بیش از همه مشتاق بودی؟ گفت: "هوا."

سقراط گفت:"هر زمان كه به همین میزان كه اشتیاق هوا را داشتی ، موفقیت

رامشتاق بودی، ‌تلاش  خواهی كرد كه آن را به دست بیاوری؛ 

موفقیت راز دیگری ندارد.




ارسال توسط کورش شیرازی

کشتی آزاد و فرنگی خردسالان قهرمانی خوزستان :

با اعلام فدراسیون کشتی ، مجوز حضور کشتی گیران در مسابقات قهرمانی آزاد و فرنگی

خردسالان خوزستان ارائه گذرنامه (پاسپورت) خواهد بود .

 

بنا به اعلام روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، با ارسال بخشنامه رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی خردسالان قهرمانی کشور از سوی فدراسیون کشتی و فاصله زمانی اندک مسابقات انتخابی استان خوزستان با پیکارهای کشوری، مجوز ورود کلیه کشتی گیران شرکت کننده در مسابقات انتخابی خردسالان آزاد و فرنگی خوزستان الزاماٌ ارائه پاسپورت معتبر خواهد بود.

لذا با توجه به فرصت زمانی حداقل 20 روزه از این تاریخ تا برگزاری رقابتهای قهرمانی خوزستان ،تمامی نفرات منتخب شهرستانها موظف خواهند بود اقدامات لازم را جهت دریافت گذرنامه از طریق ادارات ورزش و جوانان و هیئتهای کشتی شهرستانها یا مبادی مربوطه بعمل آورند .

اضافه می نماید تمامی شهرستانهای مجاز به شرکت در مسابقات قهرمانی خوزستان فقط می توانند با یک تیم کامل دراوزان مصوب خردسالان در رقابتهای قهرمانی خوزرستان شرکت نمایند . قابل ذکر است که سایر موارد نیز پس از اعلام آئینامه اجرایی مسابقات اطلاع رسانی خواهد شد .

 




ارسال توسط کورش شیرازی

پایان کشتی آزاد نونهالان قهرمانی باشگاههای خوزستان/ اهواز :
نفت مسجدسلیمان به مقام قهرمانی رسید.
باشگاه کشتی فرهنگ شهر شوشتر در حال تعطیل شدن

به گزارش روابط عمومی هیئت کشتی خوزستان ، بعدازظهر امروز و در پایان روز دوم رقابتهای کشتی آزاد نونهالان قهرمانی باشگاههای خوزستان ، تیم نفت مسجدسلیمان الف با کسب 81 امتیاز با اقتدار کامل به مقام قهرمانی رسید و تیم های شهرداری خرمشهر الف و هیئت کشتی دزفول الف به ترتیب با 56 و 47 امتیاز دوم وسوم شدند .

از تیم اعزامی کشتی نونهالان شوشتر تنها در دو وزن 47 و 53 کیلوگرم صاحب دو مقام اول و سومی شدیم. متاسفانه در این سال های اخیر به دلیل بی توجهی مسئولین شهری ، کشتی شوشتر دچار افت شده است.

قابل توجه مسئولین کشتی استان خوزستان :باشگاه کشتی فرهنگ شهر شوشتر که در سال های گذشته بیشترین تعداد عضویت و قهرمانی را در تیم اعزامی داشته اکنون به دلیل سیار بودن و نداشتن مکان ثابت کشتی گیری جهت اعزام در رده های پایین ندارد و امکان تعطیلی دارد.

گفتنی است این مسابقات با حضور 157 کشتی گیر از 17 شهرستان طی روزهای 2 لغایت 4 تیرماه در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار گردید .

نفرات برتر اوزان دهگانه :

32 کیلوگرم: 1- علی حیدری (مسجدسلیمان الف)2-مهران خیرگرزاده (مسجدسلیمان ب)3-بهزاد تیموریان (باغملک ب) احمدرضا ابراهیمی (دزفول الف).

35 کیلوگرم:1-محمد کایدخورده (دزفول الف) 2-علیرضا حافظی (مسجدسلیمان الف)3-علیرضا سبزواری (گتوند) رضا عباسی (مسجدسلیمان ب) . 

38 کیلوگرم: 1- مجتبی حسینوند (دزفول الف) 2-محمدرضا دقیل زاده (آبادان)3-مجید سلیمانی (مسجدسلمان الف) حسین گطافه پور (ماهشهر).

42 کیلوگرم:1-یحیی اسفندیاری (مسجدسلیمان الف)2-مجتبی آقایی (ماهشهر الف)3-میلاد رحماندوست (دزفول الف) حسن عجیلی پور (سوسنگرد الف).

47 کیلوگرم: 1- پدرام صباحی(شوشتر) 2-میلاد شیرمردی(مسجدسلیمان ب) 3-هادی خفیرچی (خرمشهر الف) حسین قاسمی (مسجدسلیمان الف).

53 کیلوگرم: 1-حبیب خالدی (خرمشهر)2-حمزه نظرپور (لالی)3-امیرحسین خدادادی (گتوند الف)اشکان کلانتریان (شوشتر).

59 کیلوگرم: 1-امین غبیشاوی (امیدیه)2-امیر حسین یزدانی فر(دزفول ب)3-علیرضا شاکریان (خرمشهذ الف) محمدرضا مطهری (آبادان الف).

66 کیلوگرم: 1-جاسم جلیوی زاده (بندرامام ره)2-علی جلیلی شاه منصوری (مسجدسلیمان الف)3-حسین آلبوغبیش (امیدیه)دانیال شجاعی بندرامام (ره).

73 کیلوگرم: 1-محمد مومبینی (باغملک)2-محسن جمعه زاده (اهواز الف)3-سعید حسین پور (مسجدسلیمان الف)احمد یروف (سوسنگرد).

85 کیلوگرم : 1-امیر سعید نکونام (خرمشهر)2-محمد صالحی (مسجدسلیمان الف)3-یوسف سجادی (خرمشهر ب)محمد قربان زاده (باغملک).

تیم های برتر مسابقات :

1-نفت مسجدسلیمان 81 امیتاز مقام اول .

2-شهرداری خرمشهر 56 امتیاز مقام دوم .

3-هیئت کشتی دزفول 47 امیتاز مقام سوم .

4-هیئت کشتی شوشتر 38 امتیاز .

5-هیئت کشتی مسجدسلیمان 34 امتیاز .

6-هیئت کشتی باغملک و نفت امیدیه مشترکا با 28 امتیاز مقام ششم.

عناوین برترین تیمی و انفرادی :

تیم نمونه اخلاق : نفت امیدیه .

فنی ترین کشتی گیر : حبیب خالدی (خرمشهر).

کشتی گیر نمونه اخلاق : محمد مهدی داغری (شهرداری سوسنگرد).

مربی نمونه : محمدحسین حقانی (دزفول).




ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 881
بازدید کل : 106472
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page